Slovensko moje, otčina moja

23.09.2020 21:44

 

Index of /public/media/14872

 

 

No zahyň, studom večným zahyň, podlá duša,
čo o slobodu dobrý ľud môj mi pokúša.
Lež večná meno toho nech ovenčí sláva,
kto seba v obeť svätú za svoj národ dáva.
A ty mor ho! — hoj mor ho! detvo môjho rodu,
kto kradmou rukou siahne na tvoju slobodu;
a čo i tam dušu dáš v tom boji divokom:
Mor ty len, a voľ nebyť, ako byť otrokom.Samo Chalupka - MOR HO!

 

 

 

"Zobuď sa zobuď priateľu, dokiaľ slobodu preč zoberú...."

 

 

 

Nocou kráčam v tíši lesov

V srdci láska túlam sa tmou

 Slnko vyjdi von zvíťaz nad temnom

Preber tých čo spali so svetlom

Slnko vyjdi von zvíťaz nad temnom

Prebuď mŕtvych prebuď nás svetlom

 

Kým sme spali padal čierny dážď

Kým sme spali zvíťazila zášť

 Slnko vyjdi von zvíťaz nad temnom

 Preber tých čo spali so svetlom

 Slnko vyjdi von zvíťaz nad temnom

Svoju zem ja ochránim telom

Kým sme spali mnohí išli preč

 Kým sme spali vzali nám z rúk meč

Národ Slovansky otcovia matky

Život dali za náš domov slobodu zem

Národ Slovanský otcovia matky

Tu sa cítim doma tu aj zomrieť chcem

 

Vlasť ktorá má dcéru aj syna

Vlasť ktorá je vždy všetkým pre mňa

Krížom prejdem svet krajšej zeme niet

Akou je tá moja rodná zem

Aj keď prejdem svet krajšej zeme niet

Tu moju rodnú zem ja milujem

 

óóó......

 

Zmena, jednota, a v nej ukrytá je sila

 Prilož k zemi ucho počúvaj jej tlkot

Stačí keď jej veríš pobozkaj jej pery

 Zahoja sa všetky rany stehy

 

 V jednote je sila tak poď medzi nás

 Práve teraz nastal tvoj pravý čas

Tu je tvoje miesto tu je tvoja zem

Iba pre tú lásku zomrieť chcem

 

 Čim viac prútov tým silnejší sme

 Držme spolu v pekle aj v tme

 Nedáme si ju tu našu krajinu

V boji bratia zvíťazíme

Nedáme si ju tu našu krajinu

Boh nám žehnaj po kým tu sme